نصب انشعابات گاز در زابل در پی طراحی خط لوله ۲۴ اینچ به زابل توسط شرکت پترو فرایتد انرژی و اجرای طراحی مذکور امکانپذیر گردیده است .طراحی مذکور از مسیری جدید بهره میبرد که با فاصله کافی  از مرز نا ایمن با کشور مجاوراست  و دارای ایمنی بالاتری نسبت به مسیر اولیه میباشد .

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان از نصب ۸ هزار و ۵۰۰ انشعاب و اجرای ۳۲۰ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در این استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

رضا پنجابی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با اشاره به تداوم عملیات گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با اجرای ۳۲۰ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در ۶ ماه نخست امسال، مجموع شبکه‌گذاری انجام‌شده در استان سیستان بلوچستان به ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر رسیده است.

وی با بیان اینکه عملیات‌ گازرسانی به شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان با وجود شیوع ویروس کرونا تداوم دارد، افزود: از ابتدای امسال ۸ هزار و ۵۰۰ انشعاب نصب شده که مجموع انشعاب‌های گاز در استان به ۴۲ هزار رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هم‌اکنون ۵۶ هزار مشترک گاز در این استان وجود دارد که ۴۰ هزار مشترک در شهر زاهدان است.

به گفته پنجابی، پروژه‌های گازرسانی به شهرک‌های سعادت، دامداران، برق، غدیر، جهاد و بعثت در شهر زاهدان نیز آماده بهره‌برداری هستند و منطقه زیباشهر در ایرانشهر با جمعیتی حدود ۲ هزار خانوار نیز به شبکه گاز پیوسته است.

وی گفت: پیمانکاران در فاز ۲ شهر زابل آغاز به کار کرده‌اند و پیمان محور روستایی ایرانشهر با ۲۶ روستا و در چهار محور آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان همچنین از گازرسانی به شهرک صنعتی ایرانشهر و نیروگاه ۲۵ مگاواتی بخش خصوصی در این استان خبر داد و اظهار کرد: اجرای خط تغدیه تأمین گاز به کارخانه بافت بلوچ در ایرانشهر نیز که از صنایع قابل توجه در استان است به‌تازگی به فرمان رهبری و با پیگیری‌های دولت احیا شده و مراحل آزمون خود را سپری می‌کند.

لازم بذکر است نصب انشعابات گاز در زابل در پی طراحی خط لوله ۲۴ اینچ به زابل توسط شرکت پترو فرایتد انرژی امکانپذیر گردیده است .